tisdag 3 juli 2012

På rosa moln

Känner mig som en helt ny människa sedan jag kom hem från kusten. Jag har nog aldrig varit så här pigg och motiverad på länge. Tänk vad en vecka på kusten kan göra. Dagens tips till er alla är en veckas semester. Min semester vecka spenderades på Resö. En underbar liten familjecamping. Alla kände alla och var jätte trevliga. Första dagen spöregnade det. Både jag och Simon såg ut som två dränkta katter efter första vistelsen i Grebbestad men kul var de. Första dagen blev det också shopping, en underbar rosa väska med döskallar. Så grymt snygg. Tisdagen vaknade jag av att det doftade hedelig husvagn och nygjort kaffe. Självklart hade min underbara blivande sambo gjort frukost åt mig. Samma dag började också det fina vädret komma. Så i tre underbara dagar hade vi strålande solsken. Det blev bad, mysiga promenader, picnik på berget, mer shopping, solbränna och mycket annat. Jag hittade också en massor av fina snäckor eller ja rättare sagt simon hittade dom men vad gör det när vi nu äntligen ska bli sambos. Av ren tur så hade en av mammas bekanta en lägenhet ledig. En hyresrätt, en tvåa i ett mindre hyres hus. Bestämmde vi oss snabbt så fick vi också välja tapeter i hela lägenheten. Sen är den nyrenoverad. Så ny kyl,frys,spis och fläkt. Kan det bli bättre?. Terrarie är också köpt så jag äntligen kan ta hem mina underbara snokar. Så första augusti får vi nyckeln. Flytten sker redan den andra augusti.

Den här dagen har varit helt underbar. Både på jobbet och allmänt. Om en stund blir det ett kortare träningspass. Tyvärr har det kommit så mycket i mellan mellan mig och träningen men nu är jag på g igen. Får inte glömma av att börja lätt och fylla på. Jag är duktig på att köra på tvåhundra procent på en gång. I Morgon väntas det mer jobb. Först en dagstur på ena stället sedan blir det kvällen+natten på ett annat. Jag är tacksam över alla extra tider jag får. Det behövs mycket väl nu när man skall flytta.

Föresten så köpte jag mig en tidning härromdagen.. Då fick man med ett armband med en hästsko. Så då skulle man önska sig något. Och när man tappar denna hästsko så ska önskan slås in. Jag har önskat mig ett vikariat eller fast tjänst efter sommaren. Hoppas hoppas hoppas att det slår in. Då må ja säga att livet är mer än på topp!


Ha en underbar dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar