söndag 22 juli 2012

10 dagar återstår!

Endast tio enstaka dagar är det kvar tills jag, Vi flyttar. Känns jätte pirrigt. Om det är så här pirrigt att flytta ihop så vill jag inte veta hur det känns några dagar innan man gifter sig. Det känns pirrigt på ett väldigt bra sätt. Kanske nästan oförskämt bra!. Tänk att få gå och lägga sig varje kväll med den man älskar. Alla frukostar ihop. Allt vi kommer att göra tillsammans. För en gångs skull känner jag mig hel. Nu är allt helt. Allt är näst intill perfekt. Är det för bra för att vara sant eller är det bara en dröm?. För typ 3 år sedan så trodde jag aldrig att jag skulle kommit så här långt. Eller är det så att jag lämnat henne jag va för några år sedan? Det är massor som snurrar i huvudet. Mest bra så klart. Äntligen får man börja bygga ihop sitt liv med sin partners. Äntligen bygger jag något tillsammans med någon. Något som känns så meningsfullt och spännande. Någonstans har jag äntligen lämnat mitt förflutna, Någonstans ligger det begravt. Tryggt och säkert. På något sätt har jag börjat ett nytt liv. Ett mycket bättre liv. Jag tänker inte längre på de. Nu blir tankarna ägnade på de som skall hända i morgon , övermorgon och dagen efter de och aldrig på de som hände på denna dag för två-tre år sedan och aldrig på hur tungt allting var nu när allt är så lätt. Så fruktansvärt lätt.

Tror ingen får en syl i vädret men det får jag. Nä om man skall packa vidare tro :) Börja planera inflyttningsfesten lite med. Spännande! Mycket spännande.

Grattis föressten till min underbara systerdotter som idag fyller 1 år :) Ett fyrfalligt hurra hurra hurra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar